Ett robust affärssystem som klarar det mesta

Visma Business har både bredden och djupet. Därför är det ett affärssystem som är väldigt bra på väldigt mycket och därför passar de flesta företag.

Skicka fakturor

Det finns en rad fördelar med att skicka fakturor elektroniskt direkt i ditt affärssystem.

  • E-fakturor är enkelt att skapa och skicka
  • Ökar säkerheten att fakturan kommer fram till rätt person
  • Gör jobbet enklare, smidigare och snabbare och sparar därmed tid som kan läggas på annat arbete
  • Ger en förbättrad överblick
  • Förenklar för mottagaren att ha full kontroll på vilka fakturor som ska betalas och när
  • Erbjuder fortsatt möjlighet att skicka fakturor som pdf eller i pappersformat om kunden hellre önskar det

Ta emot fakturor

Det finns även många fördelar med att använda sig av elektronisk fakturamottagning.

  • Administrationen underlättas och påskyndas
  • Rätt information från början i ekonomisystemet med kunddata, vad fakturan avser, ordermatchning, datum för betalning med mera
  • Stöd för XML
  • Inbyggd skanning och OCR-tolk
  • Rättighetsroller
  • Webbgodkännande
  • Digitalt arkiv
  • Ordermatchning

Avancerad lager- och logistiklösning

Visma Business är särskilt utvecklat för företag med höga krav på lager- och logistiklösningar.

  • Skicka och ta emot fakturor
  • Tid och artiklar i samma order
  • Inköps- och sammansättningsorder
  • Dynamisk pris- och rabattmatris
  • Flera lagerställen/flytande placering
  • FIFO
  • Artikel-/Produkthantering: strukturartiklar
  • Flexibel enhetshantering
  • Beställningsförslag
  • Streckkodshantering
  • Avtalsfakturering

Tids- och projektplanering

Kontinuerlig uppdatering tillgänglig online med den senaste informationen.

  • Resursplanering
  • Intäktsredovisning per projekt
  • Tid- och utläggsrapportering
  • Personliga dashboards
  • Försäljningsrapporter och prognoser

 Fatta rätt beslut lätt

Ta enkelt fram det beslutsunderlag du behöver. Med det visuella gränssnittet visas komplex data på ett lättöverskådligt sätt. Lösningen är webbaserad för att du ska kunna ta fram informationen via din webbläsare oavsett var du befinner dig.

  • Samlar all information från olika källor på ett ställe
  • Skapa anpassade rapporter enkelt
  • Anpassa behörighet efter behov
  • Drill down och grafisk presentation
  • Schemalagd distribution

Integrerad kassalösning

Med den touchbaserade kassalösningen kan ni hantera betalningar med några få knapptryck. Integration mot affärssystemet och varulagret gör det enkelt att ta fram kundinformation, varustatus och historik. Det innebär effektivare arbetsprocesser för er och bättre service mot kunden.

  • Offline funktion
  • Behörighetshantering
  • Köp med flera valutor
  • Användarvänligt med enkelt gränssnitt
  • Full spårbarhet
  • Godkänd enligt kassalagen

Webbshop

Genom att använda informationen i affärssystemet behöver ni inte uppdatera på flera ställen. Det ger en tryggare e-handel med full översikt och effektiva säljprocesser.

  • Stora anpassningsmöjligheter
  • Indexering via Google
  • Senaste tekniken och CSS-baserad design
  • Automatiserade processer för försäljning, orderhantering och kundvård

Kontakta Traventus idag

Bana väg för bättre processer och prestationer i din verksamhet – och de team som du stöder – med Traventus.