Visma Project Manager är ett tid- och projekthanteringssystem som ger dig möjlighet att hålla full koll på alla dina projekt. Du får total överblick och full uppföljning på intäkter, arbetad tid och leverantörskostnader. Helt webbaserat, tillgängligt från både dator och mobil.
Visma Severa innehåller grovt sagt 4:a delar, det är CRM, Projekthantering, Resursplanering samt Tid & utlägg . Dessa jobbar integrerat med varandra och projektflödet är lätt förståeligt.
Bild över flödet i Severa
CRM
Försäljningslöversikt
Säljstöd och kundhantering för att enkelt ha en översikt över sina säljprocesser. Där du på ett ställa samlar all information om kunden. Du kan skapa aktiviteter och att göra-uppgifter allt integrerat mot t.ex Outlook. Detta för att transparent hålla ordning och säkerställa att ingen information försvinner.
Projekthantering
Bild på ett projektupplägg
Du får en snabb överblick på dina projekt med dess resurser. En stor vinning är att du snabbt och enkelt kan se om ett projekt ”skenar” i tid och även om det inte kommer hinnas klart inom utsatt tid. Grädden på moset är att man lätt kan följa vinstmarginalen på både projekt, kund, avdelning eller företagsnivå.
Resursplanering
Resursplanering
Med dina resurser i en lista så kan du enkelt fatta rätt beslut i rätt tid. Du kan enkelt planera beläggning i procent eller tid på i ett projekt. Du gör detta inne i projektet och kan där se tillgänglighet under ”fasens” tid och den totala tiden som behöver allokeras. Och då antingen använda det föreslagna värdet eller inte.
Tid & utlägg
Tid och utlägg
Hantera flextid, frånvaro, semester och attestering av arbetstimmar. Förenklar hanteringen av reseräkningar. Både för utbetalning till anställd och vidarefakturering. Tidregistrering har aldrig varit så enkelt. Du gör det enkelt från din mobiltelefon.
Vill du veta mer om hur du kan jobba effektivare eller bara har en fråga?