Vill du lägga så lite tid som möjligt på att attestera dina fakturor? I Visma.net kan du styra hela fakturaflödet per automatik ut till rätt person och avdelning och till och med skicka fakturan in i bokföringen automatiskt.
Genom att läsa in dina leverantörsfakturor via Vismas scanningscentral, antingen som e-faktura, e-post- eller pappersfaktura, så importeras alla fakturor direkt in i ditt affärssystem till fakturainkorgen. Du är alltså inte beroende av hur långt din leverantör har kommit i digitaliseringsprocessen.
När leverantörsfakturorna har importerats in till fakturainkorgen i Visma.net ERP väljer du att efter givna förutsättningar schemalägga att fakturor vidarebefordras ut på ett attestflöde. Hur fakturan skall styras och till vilken person och avdelning fakturan skall skickas till kan styras på belopp, lista över personer eller via avdelning, projekt och kostnadsställe.
När fakturan har skickats för attest får användaren e-post som en påminnelse om att det nu finns nya ärenden att attestera.
Attestera dina fakturor i molnet
I Visma plattform för attest, Visma approval kan du sedan hantera dina fakturor på ett lätt och smidigt sätt, var du än befinner dig och har tillgång till Internet och en dator.
En överblicksbild från Visma approval
Attestera fakturan i mobilen
Via din mobil och appen Visma Mobile Manager som finns både till Apple och till Android kan du även godkänna dina fakturor när du är på språng. I Visma Mobile Manager kan du granska dina fakturor, välja att godkänna dem eller avvisa dem eller vidarebefordra dem till någon annan som skall se fakturan innan den går vidare tillbaka till ekonomisystemet. Eftersom mobilappen är direkt integrerad mot Visma.net syns uppdateringar direkt i affärssystemet.
Mobilappen Visma manager
Godkänd och bokförd med automatik
När leverantörsfakturan har gått igenom attestflödet i Visma approval och godkänts av samtliga personer efter de kriterier som finns uppsatta går fakturan tillbaka till ekonomisystemet och kan om så önskas konteras och skickas till redovisningen med automatik där ett verifikat skapas.
Genom att automatisera de processer som är återkommande kan du frigöra tid för annat och låta dina anställdas kompetens användas till annat än sådant som man kan låta en dator utföra.
Vill du veta mer om hur du kan jobba effektivare eller bara har en fråga?